یک جنگجوی غمگین

از تجربیاتم درباره مبارزه با افسردگی می نویسم ...

یک جنگجوی غمگین

از تجربیاتم درباره مبارزه با افسردگی می نویسم ...

بهترین کتاب های توسعه فردی

 چندتا کتاب هست که در این مدت به پیشنهاد مشاور و دوستانم برای اینکه بهتر خودم رو بشناسم خریدم و خوندنشون رو شروع کردم که به شما هم معرفی می کنم اگر خواستید تهیه کنید:

 

محدودیت صفر/ ایهالیاکالا هولن ، جو ویتالی/ نشر کتیبه پارسی

راستش خیلی باهاش ارتباط برقرار نکردم. اصلا درک نمی کردم هدفش چیه و چی می خواد بگه. اینکه دائم بابت کارهای دیگران عذرخواهی کنی و بعد هم تشکر کنی و ابراز دوست داشتن ...! برای من قابل پذیرش نبود. البته دوستانی که این کتاب رو خونده بودن خیلی راضی بودن و شاید خوندن این کتاب الان برای من زود بوده ...


نیمه تاریک وجود/ دبی فورد/ کلک آزادگان

این کتاب هم تقریبا مثل کتاب محدودیت صفر برای من قابل پذیریش نبود. خلاصه کتاب این بود که اگر رفتار بدی در دیگران تو رو اذیت می کنه به این معنی که تو هم اون خصوصیت بد رو داری و به همین دلیل ناراحت می شی و باید سعی کنی که این خصوصیت رو در خودت قبول کنی و به یکپارچگی برسی. البته این موضوع درباره رفتارهای خوب هم صدق می کنه. به هر حال فکر نمی کنم که زیاد به من کمک کرده باشه.

 

کتاب مهارت های زندگی/حامد برآبادی/ انتشارات یاسما 

این کتاب درباره ده مهارتی که باید هر فرد داشته باشه مثل تفکر نقادانه، مقابله با استرس، حل مسئله، مدیریت هیجان ها و ... است. خوبی این کتاب اینه که برای هر مهارت، تمرین هایی هم داده که فرد در موقعیت های مشابه بتونه مهارتی مورد نظر رو اجرا کنه. این هم از جمله کتاب هایی که توصیه می کنم حتما بخونید اما  اگر می خواید این کتاب رو بخونید حتما حتما حتما تمریناتش رو هم انجام بدید. من این کتاب مهارت های زندگی رو از سایت مرکز مشاوره یاسان خریدم.


کتاب شیب/ ست گادین/ آموخته

یه کتاب کم حجم و روان. بهت کمک می کنه به فهمی کی و کجا باید کاری رو رها کنی یا اینکه باید ادامه بدی.

 

کتاب تو نمی تونی روزم را خراب کنی/ آلن کلاین/ لیوسا

تو این کتاب 52 نکته و توصیه داره که چطور اجازه ندی اتفاقات، آدمها و حتی خودت گند بزنن به روزت. من هر روز یک نکته رو می خوندم و با دوستام به اشتراک می ذاشتم. کمتر از 5 دقیقه وقت می گیره. تجربه جالبی چون هر زمان که یه نکته رو فراموش کنی دوستات بهت هشدار می دان: "ببین داری روزت رو الکی خراب می کن."

 

کتاب والدین سمی/ سوزان فوروارد / نشر درسا

کتاب خیلی خوبی بود به شدت توصیه می کنم که همه بخونن این کتاب رو. مخصوصا افرادی که قصد دارند بچه دار شن.

 البته بگم قسمتی که من نتونستم قسمت اصلی تمرین رو انجام بدم. اینکه بتونی بری و با پدر و مادرت درباره احساست حرف بزنی.

 

کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید/جفری ای یانگ/ نشر شمشاد

این کتاب رو هنوز تمام نکردم اما به شدت توصیه می کنم. کتاب خوبیه. درباره تله ها زندگیه و دلیل اینکه چرا یه رفتار اشتباه رو دائم تکرار می کنیم توضیح می ده. با دونستن اینکه تو کدوم تله زندگی گرفتار شدید می تونید سر بزنگاه ها مچ خودتون رو بگیرید که از تکرار یه رفتار اشتباه جلوگیری کنید.

 

کتاب پرورش هوش هیجانی و نقشه راه رو هم خریدم ولی هنوز نخوندم که فکر کنم تا پایان تابستون این دوتا رو هم تمام می کنم.

روانشناس قلابی

سلام سلام
یه تجربه مهم درباره انتخاب روانشناس و مشاور بگم. این تجربه برای من خیلی گرون تمام شده اما با دیگران به اشتراک می ذارم تا نه با احساس شون بازی بشه و نه در این وضعیت بد اقتصادی پول شون رو دو دستی تقدیم  یه مشت آدم سو استفاده چی کنند.

از موقعی که کرونا اومده نیاز افراد به روانشناس هم بیشتر شده و چون امکان حضور در مطب روانشناس کمتر شده برخی از افراد شیاد با انتشار یه شماره و ارائه مشاوره تلفنی و توصیه های غیر علمی از وضعیت روحی افراد سواستفاده می کنند.


اگر می خواید قربانی این افراد طماع نشید:

* ابتدا  از فرد شماره نظام روانشناسی بگیرید و از طریق سایت نظام روانشناسی چک کنید که طرف واقعا روانشناس هست یا نه.

* و دیگه اینکه از مراکز مشاوره و روانشناسی معتبر خدمات مورد نیاز تون رو بگیرید.


من  بعد از اینکه یه تجربه بد از مشاور قلابی داشتم با  مرکز مشاوره یاسان  آشنا شدم و الان از مشاوره آنلاین شون استفاده می کنم. گاهی چتی گاهی هم صوتی.


مراکز دیگه ای نمیشناسم اگر شما می شناسید معرفی کنید که باقی هم استفاده کنند.