یک جنگجوی غمگین

از تجربیاتم درباره مبارزه با افسردگی می نویسم ...

یک جنگجوی غمگین

از تجربیاتم درباره مبارزه با افسردگی می نویسم ...

چگونه شاد باشیم؟ 2

برخلاف احساسات منفی عمل کنید


پیش‌تر قبل از اینکه از افسردگی صحبت کنیم، گفتیم که، بازتاب ناراحتی‌هایمان در پوشش ظاهری، و پوشیدن لباس‌های تیره، فقط انرژی منفی و ناراحتی بیش‌تری را به شما جذب می‌کند و حال شما را بدتر می کنند. بنابراین، اگر می‌خواهید خوشحال باشید، چنین لباس‌هایی را برای بقیه‌ی روز نپوشید.

 

زمانی که مخالف با حال بدتان، عمل می‌کنید، ذهن شما به صورت منطقی تغییر می‌کند و باور می‌کنید که خوشحال هستید.


من هر وقت عصبانی می‌شوم، تمام روز، صورتم، حالتی عبوس و اخمو دارد و این ناراحتی را به بقیه هم انتقال می‌دهم.


وقتی متوجه شدم که شکست خورده‌ام و حفظ این حالت کمکی به من نمی‌کند، تصمیم گرفتم که این طرز رفتار را عوض کنم و یاد گرفتم برخلاف احساسات منفی‌ام، رفتار کنم.

چگونه شاد باشم؟ 1

در لحظه و حال زندگی کنید

 

اغلب ما، درست به همان اندازه که درگیر گذشته هستیم، مدام به آینده، روز‌ بعد و روزهای بعدتر، فکر می‌کنیم. بعضی وقت‌ها، فراموش می‌کنیم که توانایی تغییر گذشته را نداریم. ما باید بدون توجه به آنچه قبلا اتفاق افتاده است یا اتفاق خواهد افتاد، عمل کنیم.


بنابراین به جای اضطراب داشتن برای گذشته و آینده، از زندگی حال و امروزتان لذت ببرید و هر آنچه در توان دارید را برای زندگی بگذارید.

 

اگرچه خوب است که برای کار‌های روزانه‌ خود مثل بیرون رفتن و جلسات کاری برنامه ریزی داشته باشید اما باور کنید، بهترین اتفاق‌ها در لحظه و خود به خود رخ می‌دهند.


منظور من این نیست که تمام زندگی تان را به دست سرنوشت بسپارید، بلکه همه‌ وقت و تلاش خود را برای اینکه همه چیز مرتب و برنامه ریزی شده باشد، صرف نکنید. از مدیتیشن (مراقبه) یا یوگا استفاده کنید تا شما را به زمان حال بیاورد. به جای اینکه در گذشته زندگی کنید و نگران آینده باشید.

 

این کار به معنی واگذاری همه‌ کار‌ها به بخت و اقبال نیست، بلکه فقط اجازه دهید تا کار‌ها به شیوه‌ معمول  پیش روند. بهترین لحظات زندگی من، آن لحظاتی بود که بدون فکر کردن به گذشته و برنامه ریزی برای آینده، سپری شدد.


 از بهترین آن‌ها تا به حال، سفری را بیاد می‌آورم که به صورت کاملا اتفاقی و هنگامی که با خانواده در حال خرید بودم پیش آمد. یکی از افراد خانواده پیشنهاد سرزدن به یکی از اقوام را داد که خانه‌شان  پنج ساعت با خانه ما فاصله داشت.


این اتفاق غیر منتظره و ناگهانی، مرا غافلگیر کرد و بهترین لحظات زندگی‌ام را تجربه کردم. برای خوشحالی و لذت بردن از زندگی، حتما نیازی به برنامه ریزی ندارید.

12 حقیقت درباره افسردگی که نمی دانید

افسردگی یک بیماری پیچیده پزشکی است که می تواند بر طرز فکر، احساس و انجام فعالیت های روزانه شما تأثیر بگذارد. در اینجا حقایقی در مورد افسردگی وجود دارد که ممکن است آنها را ندانید.

آیا می دانید افسردگی ممکن است خطر ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی و سایر مشکلات سلامتی را افزایش دهد؟ این تنها یکی از بسیاری از حقایقی است که ممکن است شما را شگفت زده کند.

افسردگی اغلب با احساس غم و اندوه اشتباه گرفته می شود. افسردگی ناشی از ترکیبی از عوامل ژنتیکی ، بیولوژیکی ، روانی و محیطی است. در حالی که هنوز به طور دقیق مشخص نشده است که چه چیزی باعث افسردگی می شود، محققان در زمینه یادگیری بیشتر در مورد نحوه مدیریت و درمان این اختلال شایع روانی پیشرفت زیادی کرده اند. در ادامه مرکز مشاوره یاسان برخی از حقایق درباره افسردگی که ممکن است شما را شگفت زده کند را ارائه کرده است:

  1. افسردگی با سایر مشکلات سلامتی مرتبط است: افراد مبتلا به افسردگی همچنین بیشتر در معرض بیماریهای التهابی مزمن یا خود ایمنی مانند دیابت، بیماری قلبی، آرتریت یا بیماری تحریک پذیر روده هستند. البته بر اساس مطالعه منتشر شده در ژوئیه 2019 در مجله Frontiers in Immunology ، مشخص نیست که افسردگی باعث التهاب می شود یا برعکس.
  2. افراد افسرده ممکن است افسرده به نظر نرسند: جرمی کوپلان، دکتر روانپزشک در مرکز پزشکی دانشگاه ایالتی نیویورک در مرکز استان بروکلین می گوید: “افسردگی یک بیماری پنهان است.” برخی افراد می توانند خوش بین و شاداب به نظر برسند اما در درون خود با علائم افسردگی دست و پنجه نرم کنند.
  3. ورزش می تواند به کنترل افسردگی کمک کند: دکتر تینهاوس می گوید: «ورزش باعث بهبود وضعیت خلقی می شود. در بیشتر روزها حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی داشته باشید. “ما معمولاً به افراد مبتلا به افسردگی توصیه می کنیم ورزش کنند، رژیم غذایی سالم داشته باشند و در زمان منظم بخوابند.”
  4. معمولاً نیاز است که بیش از یک داروی ضد افسردگی را امتحان کنید: بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی با اولین داروی ضد افسردگی که امتحان می کنند، تسکین نمی یابند. این مورد قابل پیش بینی است؛ زیرا به دلایل نامعلوم، افراد مختلف از داروهای مختلف سود می برند و برخی از داروهایی که در حال حاضر در دسترس داریم هیچ فایده ای ندارند. به گفته دایان سولومون، روانپزشکی در پورتلند اورگان، گاهی اوقات ممکن است افراد قبل از پیدا کردن داروی ضد افسردگی که برای آنها مفید است، چندین دارو را امتحان کنند.


برای خواندن ادامه مطلب12 حقیقت درباره افسردگی که نمی دانید کلیک کنید

چگونه احساسات منفی خود را کنار بگذاریم؟ 4


برای سلامتی و سرزندگی تلاش کنید

بعضی از دلایلی که موجب افسردگی کوتاه مدت می‌شود شامل کسالت، کمبود خواب، کم تحرکی، خوردن غذاهای ناسالم و استرس زیاد هستند. با تغییر عادت‌هایتان، شما احساس بهتر و جسم و ذهن سالم‌تری خواهید داشت.

اگر روی سلامتی و داشتن بدنی سالم، کار کنید بسیار راحت تر از این است که به دنبال خوشحالی، بگردید. بیشتر کتاب بخوانید، تمرینات ذهنی، مدیتیشن، و مراقبه های موثر را امتحان کنید.

 

فکرتان را درگیر مسائل پیچیده نکنید

اوایل روز، یا اواخر شب، هنگام خواب، درگیر افکار عمیق و بیهوده می‌شوید؛ تا این حد که از خود می‌پرسید، من که هستم، و بعد در انتظار پاسخ جهانی که کل هستی‌تان را توصیف می‌کند، هستید. به جای آنکه تمام انرژی خود را صرف چیزهایی کنید که نمی توانید آن‌ها را کنترل کنید، به چیزهایی بپردازید که، روی آن‌ها کنترل دارید. 

این سوالات و فکر‌های بی مورد، شما را نگران می‌کنند، و آنچه شما را خوشحال می‌کند را زیر سوال می‌برند. بجای اینکه در فکر‌های پوچ و بی‌‌مورد فرو بروید، از خودتان بپرسید، برای نهار چی بخورم یا امروز چی بپوشم. با مسائل ساده شروع کنید و هرگز، فکرتان را درگیر مسائل خیلی پیچیده، که نیاز به راه حل‌های سخت دارند، نکنید. 

وقتی زیاد از حد فکر نکنید و مدام به دنبال فکر‌هایی نباشید که روزتان را برای شما سخت کند، ناخودآگاه، شاد و خوشحال هستید. زمانی که شما در رابطه با یک وضعیت و یا یک واقعه بیش از حد فکر می کنید، موجب می شود تا  همه چیز و همه کس را قضاوت کنید.

همچنین بیش از حد فکر کردن به یک مشکل سبب می شود تا شما اوقات سختی را سپری کنید و به جای دست به کار شدن و رسیدن به هدفتان، در پله اول درجا بزنید. این موضوع بیش از هر چیزی شما را نا امید خواهد کرد.