یک جنگجوی غمگین

از تجربیاتم درباره مبارزه با افسردگی می نویسم ...

یک جنگجوی غمگین

از تجربیاتم درباره مبارزه با افسردگی می نویسم ...

چه زمانی باید به روانشناس مراجعه کنم؟

زندگی همیشه با چالش‌ همراه است و این چالش‌ها گاهی ادامه زندگی را برای ما دشوار می‌کنند. اما مهم است بدانید که برای هر مشکلی که زندگی سر راه شما قرار می‌دهد، خواه مرگ یکی از عزیزانتان باشد یا استرس و اضطراب شدید، راه چاره‌ای وجود دارد و کسانی هستند که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

مرکز مشاوره یاسان، یکی از بهترین و باسابقه‌ترین مراکز روانشناسی کشور و ارائه دهند خدمات مشاوره به صورت آنلاین، تلفنی و حضوری در ادامه، زمان‌هایی را که افراد نیاز دارند برای حل مشکل خود از روانشناس کمک بگیرند را  برمی‌شمرد و توضیح می‌دهد، چرا هنگام مواجهه با این مسائل نیاز است با یک مشاور صحبت کنید.

چه زمانی باید به روانشناس مراجعه کنم؟ + ۱۰ موقعیتی که نشان می‌دهد به مشاور نیاز دارید

از کجا بدانیم دارای اختلالات روانی هستیم؟

گزارش‌هایی که به تازگی منتشر شده است نشان می‌دهد بیماری‌های‌ روانی یا اختلالات سلامت روان طیف وسیعی از شرایط است که بر خلق و خو، تفکر و رفتار افراد تأثیر می‌گذارد. برخی از اختلالات روانی رایج عبارتند از: اضطراب، افسردگی، اعتیاد، اختلالات خوردن (بی اشتهایی و پرخوری عصبی) و اسکیزوفرنی.

بسیاری از اختلالات روانی می توانند به طور قابل توجهی بر توانایی عملکرد طبیعی، کار کردن، ارتباط برقرار کردن یا مطالعه تداخل داشته باشند و بر کیفیت زندگی تأثیر منفی بگذارد. 

در ادامه مرکز مشاوره یاسان، یکی از بهترین و باسابقه ترین مراکز روانشناسی کشور و ارائه دهند خدمات مشاوره آنلاین ضمن بیان نشانه ها و علائم اختلالات روانی، چگونگی تشخیص بیماری در فرد و علت ابتلا به اختلال را توضیح می‌دهد. برای خواندن این مقاله روی لینک زیر کلیک کنید:

7 نشانه‌ ابتلا به بیماری روانی که نمی‌دانید!

10 علامت که نشان می دهد خانواده در افسردگی شما نقش دارند (3)

8.پدر و مادرتان درگیر اعتیاد به مواد مخدر هستند

آیا پدر یا مادر معتاد یا الکلی دارید؟ کسانی که درگیر اعتیاد به مواد مخدر هستند غالباً غافل، غیرقابل اعتماد بوده و  از نظر احساسی از شما دور هستند. آنها نمی‌توانند امنیت و حفاظتی را که شما می‌خواهید را  به شما بدهند؛  همچنین آن‌ها تمایل به سوء استفاده دارند و از جوانان خود برای ایجاد اختلال استرس پس از سانحه   (PTSD) یا حتی مسائل مربوط به اعتیاد خودشان، استفاده می‌کنند.

9. متجاوز، سواستفاده‌گر و بی‌ادب بار آمده‌اند

خشونت خانگی و سوءاستفاده والدین (اعم از جسمی، احساسی یا روانی) می‌تواند آثار مخرب زیادی بر کودک بگذارد و او را در سالهای آینده آسیب ببیند (گلسر ، 2017). حتی اگر والدین‌تان از شما سواستفاده نکرده باشند، مرتب شما را می‌ترسانند، شما را تهدید می‌کنند، از نظر جسمی/روحی شما را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند و شما را گول می‌زنند، آنها سلامت روانی شما را به خطر می‌اندازند.

10. آنها در غلبه بر افسردگی به شما  کمک نمی‌کنند

سرانجام، حتی اگر والدین شما کاری انجام ندهند که مستقیماً باعث افسردگی شما شود ، آنها با حمایت نکردن از شما در مبارزه با این بیماری و کمک نکردن به شما برای غلبه بر بیماری روانی، اوضاع را بدتر می‌کنند. آنها از ماهیت افسردگی بی‌اطلاع هستند و هیچ تلاشی نمی‌کنند که بیشتر آن را یاد بگیرند. آنها اعتقاد دارند "شما نباید از هیچ چیز آنقدر ناراحت شوید" زیرا "والدین خوبی برای شما بوده‌اند" و شما را از مراجعه به مشاور راهنمایی یا متخصص مراقبت های روانی در این زمینه منصرف می‌کنند.