یک جنگجوی غمگین

از تجربیاتم درباره مبارزه با افسردگی می نویسم ...

یک جنگجوی غمگین

از تجربیاتم درباره مبارزه با افسردگی می نویسم ...

10 علامت که نشان می دهد خانواده در افسردگی شما نقش دارند (2)

4.حضور آن‌ها شما را دستپاچه می‌کند

وقتی مادر و پدرتان به خانه‌ی شما می‌آیند اضطراب و فشار زیادی را  احساس می‌کنید؟ اگر شما نگران و ناراحت کننده هستید و زمانی که آنها کنار شما هستند بسیار کمتر به اهدافتان فکر می‌کنید، این یک علامت است. اگر از لحاظ عاطفی و روانی مدام احساس خستگی می‌کنید، احتمالاً در رابطه شما با آنها مشکلی وجود دارد.

5.آنها افسردگی شما را شدیدتر می‌کنند

آیا به نظر می‌رسد علائم شما هر زمان که والدین‌تان کنار شما هستند بدتر می‌شود؟ اگر گذراندن وقت با والدین شما را بهم می‌ریزد، این اتفاق به خوبی نشان می‌دهد آنها برای شما سمی هستند. شاید آنها بیش از حد خشن و بی‌ملاحظه، چشم‌تنگ، خودرای و بی‌فکر هستند. هر دلیلی که ممکن است داشته باشد، اگر آن‌ها همه‌ی این مسائل منفی و دردها را در زندگی شما ایجاد می‌کنند، پذیرفتن این واقعیت که نمی‌خواهید در کنار والدین‌تان باشید، هیچ اشکالی ندارد.

6. اختلال در عملکرد آنها بر شما تأثیر می‌گذارد

شما مانند بیشتر مردم، نحوه‌ی برخورد با مشکلات خود را قبلاً از والدین خود آموخته‌اید. آیا تکنیک‌های مقابله درست مانند بیان احساساتتان و درخواست کمک به شما آموزش داده شد؟ یا پدر و مادر شما رویکردهای ناسالم را برای مقابله با شما نشان دادند؟ اگر چنین است، ممکن است علاوه بر این خود را منزوی کرده و با کنترل احساسات خود مبارزه کنید. شاید به راحتی ناراحت شوید و سریع زیر گریه بزنید؛ همه‌ی اینها نشانه‌های افسردگی هستند.

7.بیماری روانی آنها بر شما تأثیر می‌گذارد

  آیا پدر و مادر شما بیماری روانی دارند؟ تحقیقات گوناگونی ثابت کرده است که بزرگ شدن با مادر یا پدری که  بیماری‌های فکری و روانی دارند، می‌تواند تاثیرات ضعیفی روی شما داشته باشد. به عنوان مثال، پدر و مادر مبتلا به اختلال شخصیت خودشیفته مرتباً از نظر روحی و روانی از فرزندان خود سوءاستفاده می‌کنند. و کسانی که مادر و پدر مبتلا به مالیخولیا دارند، به احتمال زیاد دچار بیماری‌های عصبی شده یا از خود ناامید می‌شوند.

10 علامت که نشان می دهد خانواده در افسردگی شما نقش دارند (1)

آیا وقتی در کنار والدینتان هستید احساس بدبختی و افسردگی می‌کنید؟ هنگام مبارزه با افسردگی نیاز به یک حامی دارید که این حامی می‌تواند خانواده‌ی شما باشد؛ اما اگر والدینتان نه تنها حامی شما نباشند بلکه در عین حال که با آسیب‌های روحی و روانی دست و پنجه نرم می‌کنید، آن‌ها هم به شما آسیب بزنند، شکست دادن افسردگی بسیار دشوار خواهد شد.


در این مقاله 10 نشانه‌ای را بررسی می‌کنیم که به شما نشان می‌دهند والدینتان شما را افسرده کرده‌اند:


1.شما را از رویاهایتان دور می‌کنند

آن‌ها با صرف نظر از اینکه شما ممکن است چه احساسی داشته باشید، بجایتان تصمیم می‌گیرند. آیا فکر می‌کنید باید شادی خود را فدای رضایت آن‌ها کنید؟ اگر اینطور است، احتمالا دیگر باعث رنجشان نمی‌شوید. باید این آزادی را داشته باشید که مسیر شخصی خود را انتخاب کرده و بدانید که می خواهید با زندگی خود چه کار کنید.


2.خیلی به شما فشار می‌آورند

یکی دیگر از کارهایی که ممکن است باعث ناراحتی شما از والدینتان شود این است که والدین فشار زیادی به شما وارد کرده و می‌خواهند که انتظارات بی‌‌جا و نامعقول آنها را برآورده کنید. آنها ممکن است به شما بگویند که شما "تنها اتفاق خوب زندگی آنها" هستید و می‌خواهند زندگی شما ادامه‌ی زندگی خودشان باشد، بنابراین احساس می‌کنید مجبور هستید در کنار آنها باشید و شادی آنها را بر شادی خودتان اولویت دهید.


3 سرد و بی احساس برخورد می‌کنند

آیا والدین شما معمولاً رفتار سرد و بی‌احساسی با شما دارند؟ آیا برای شما دشوار است که با آنها صحبت کنید یا در مورد موارد خاصی با آن‌ها صادق باشید؟ اگر نتوانید از نظر احساسی با والدین خود ارتباط برقرار کنید، با افزایش سن، با مشکلات زیادی را در روابط‌تان مواجه خواهید شد . شما به احتمال زیاد در ایجاد و حفظ روابط معنی‌دار با دیگران مشکل خواهید داشت زیرا والدین شما هرگز ارزش آسیب پذیری احساسی را به شما یاد نداده‌اند. و این می تواند باعث شود که شما از دیگران در زندگی خود جدا شده و گوشه‌گیری کنید، که می‌تواند شما را به سمت افسردگی سوق دهد.

چطور بر حس بد تنهایی غلبه کنیم؟

برخی از افراد به طور طبیعی وقتی تنها هستند، خوشحالند اما تنها بودن برای برخی دیگر خیلی سخت و چالش برانگیز است. اگر جز گروه دوم هستید راه‌هایی وجود دارد که وقتی تنهایی هستید هم بتوانید خوشحال باشید. صرف نظر از اینکه در مورد تنهایی چه احساسی دارید، ایجاد یک رابطه خوب با خودتان یک سرمایه گذاری ارزشمند است. مرکز مشاوره یاسان در مقاله زیر 20 راهکار به شما ارائه می‌دهد تا از تنهایی خود لذت ببرید.

برای خواندن مقاله 20 راهکار برای اینکه از تنهایی لذت ببرید کلیک کنید

چطور با تغییر دکور خانه شادتر باشیم؟

عادتهای روزانه زندگی فقط ما را مشغول نمی کند بلکه گاهی اوقات آنها با وزن خود ما را به ستوه می آورند و این احساس را در ما ایجاد می کنند که انگار در حال حرکت میان گِل و لای هستیم.

راههای زیادی برای بهبود سلامت روانی شما وجود دارد از جمله مدیتیشن، ورزش، سرگرمی‌های فکری، رژیم غذایی سالم و گذراندن وقت با عزیزان. اینگونه کارها می‌تواند در تغییر خلق و خوی نقش قابل توجهی داشته باشد. یکی از راههایی که کمتر مورد توجه قرار گرفته است اما در سلامت روان نقش بسزایی دارد فضای خانه و محل کار است.

شما زمان زیادی را در خانه و محل کار خود می‌گذرانید، بنابراین ایجاد احساس آرامش در این دو مکان یک راه عالی برای کمک به بهبود سلامت روانی شماست. برای اینکه بدانید چگونه می‌توانید با تغییرات جزئی در دکوراسیون خانه افسردگی، استرس و اضطراب خود را کاهش دهید و احساس آرامش داشته باشید توصیه می کنم این مقاله را بخوانید: 4 تغییر در دکوراسیون خانه و محل کار برای افزایش سلامت روان

یک روش ساده برای رفع عصبانیت

با ابراز احساسات و ناراحتی، از فشار این احساسات کم می‌کنید. من وقتی عصبانی می‌شدم، سعی می‌کردم مهربان‌تر باشم و به دیگران کمک کنم، بنابراین، رفته رفته حالم بهتر می‌شد. اگر خودتان را در دام ناراحتی، اسیر نکنید، شاد هستید. با این تغییر کوچک، روزهای شما قشنگ‌تر می‌شود و به مرور زمان، خوشحال‌تر خواهید بود.