یک جنگجوی غمگین

از تجربیاتم درباره مبارزه با افسردگی می نویسم ...

یک جنگجوی غمگین

از تجربیاتم درباره مبارزه با افسردگی می نویسم ...

هنگام افسردگی چطور انگیزه خود را برای ورزش کردن حفظ کنیم؟

1. روی فعالیتهایی که از آنها لذت می برید تمرکز کنید

این شامل هر فعالیتی است که باعث می شود شما در حال حرکت باشید. این میتواندپرتاب یک بشقال پرنده به همراه یک سگ یا یکی از دوستان تان باشد یا قدم زدن و نگاه کردن به فروشگاه ها و مغازه ها یا دوچرخه سواری به سمت فروشگاه مواد غذایی. اگر قبلا ورزش نکرده اید یا نمی دانید از چه چیزی می توانید لذت ببرید چند مورد مختلف را امتحان کنید.

فعالیتهایی مانند باغبانی یا شرکت در یک پروژه نوسازی منزل می تواند راههای خوبی برای شروع هرچه بیشتر حرکت در هنگام بروز اختلالات خلقی باشد. همچنین به شما کمک می کند تا فعال تر شوید و به شما حس هدفمندی و  موفقیت در آنها را  می دهد.

2. راحت باشید

در هر ساعت از روز که تصمیم دارید ورزش کنید لباس هایی را که راحت باشد و موقعیتی را انتخاب کنید که به نظر شما آرامش دهند یا انرژی بخش است. این ممکن است گوشه ای آرام از خانه یا مسیری زیبا یا پارک مورد علاقه تان باشد.

3. به خودتان پاداش دهید

بخشی از پاداش انجام یک فعالیت این است که بعد از آن چقدر حس بهتری خواهید داشت اما این همیشه به انگیزه شما کمک می کند تا به خود وعده دهید یک چیز لذت بخش اضافی در کنار ورزش وجود دارد. بعد از تمرین به خودتان با یک حمام داغ، یک اسموتی لذیذ یا با یک قسمت از از برنامه تلویزیونی مورد علاقه تان پاداش دهید.

4. ورزش را به یک فعالیت اجتماعی تبدیل کنید

ورزش با یک دوست یا فرد مورد علاقه تان و یا حتی بچه های شما نه تنها باعث می شود که ورزش بیشتر سرگرم کننده و لذت بخش باشد بلکه می تواند به شما در ایجاد انگیزه در انجام روزمره ورزش نیز کمک کند. همچنین نسبت به وقتی که تنهایی ورزش می کنید احساس بهتری خواهید داشت. در حقیقت هنگامی که از یک اختلال خلقی مثل افسردگی رنج می برید مصاحبت و همراهی با یک نفر می تواند به همان اندازه ورزش مهم باشد.

منبع  وبلاگ روانشناسی ورزشی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد